Lycka!

Ja, gott folk, idag ska jag faktiskt skriva om lycka...för jag är himlastormande lycklig! I snart ett halvår har jag varit låååångt nere, under isen och extremt nära ett nervsammanbrott som heter duga, mestadels pga att jag har oroat mig till döds över hur och när jag skulle få tag i lägenhet.

Jag har varit på väg att ta andrahandslägenheter och varit någorlunda glad, men det har inte kännts rätt ändå iom att det ju bara är en nödlösning. Jag ville ju ha ett förstahandskontrakt. Jag har tänkt och tänkt och tänkt, men inte funnit någon direkt lösning...Tills jag började fundera på om jag kanske skulle ha en chans att få låna från banken och köpa mig en lägenhet.

Igår blev det klart, jag har fått en muntlig bekräftelse på att jag får låna! På måndag (om pappersarbetet går som det ska) så har jag mitt lånelöfte i handen!!!!

Jag ska köpa en alldeles egen lägenhet! Detta blir den första egna bostad jag nånsin haft. Förra gången jag var singel bodde jag i andrahand.

Imorgon ska jag och mamma på visning på en jättefin lägenhet som ligger i min prisklass. Misstänker iof att den kommer gå upp för högt under budgivningen, men att gå på visning skadar ju inte.

Nu ska jag kika tillbaka och se hur längesen jag hade ett glatt inlägg i min blogg sist. Det kan inte ha varit igår precis.

Tjipp och hej! <3

Kommentarer
Postat av: Arne

Fy fan vad underbart! Grattis och jag ser redan fram emot inflyttningsmiddagen. :-)

2010-11-04 @ 08:35:50
URL: http://punkarne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0